Dél-Korea

Szöulban, a fővárosban él a dél-koreaik egyötöde.

Az ún. koreai hullám jelenség már betört Európába is, kajáikat esszük, filmjeiket, sorozataikat nézzük, és popzenéjüket hallgatjuk (K-pop).
És Psy Gangnam style c. dalát sem kell bemutatni senkinek.

Szöul:
minden hol van internet, legtöbb helyen ingyenes.
De akár aludni is lehet, szinte ingyen. Pl. itt van a Dragon Hill Spa & Resort 24h, ami egy szauna hotel. 24 óráért kb. 12 eurónak megfelelő összeget kell fizetni. Első blikkre ez a hotel egy gaming hotelnek tűnik inkább, mint egy wellness szállodának.
De 30 fok feletti hőmérséklet van benne. A tipikus szauna étel koreában a grillezett tojás, aminek olyan semmilyen íze van amúgy, szóval nem egy nagy gasztronómiai élmény.
Itt a földön alszanak, ami Koreában nem szokatlan. De itt legalább meleg a padló. És mondjuk egy kicsit kényelmetlen is, sok emberrel egy légtérben aludni. Akkor már inkább egy homestay-program keretén belül érdemes egy éjszakát eltölteni egy éjszakát Szöulban, az 30 euró. Ott az a hátrány, hogy ki lehet fogni olyan családot is, aki nem beszél jól angolul, de kézzel-lábbal magyarázni azért ott is megy.



Kimcsi (kimchi): koreai étel, 22kg-ot megeszik egy átlag koreai belőle évente. Minden étkezés része. 



Kedvenc nyaralóhelye a helyieknek a vulkanikus sziget, Jeju. Mindig meleg, szubtrópusi klímája van. Hawaii-hoz hasonlítják. Love Land nevű helyre mennek a nagykorúak szórakozni, meztelen szobrokat nézhetnek, és egyéb furcsa ételeket (amik úgy néznek ki, mint egy nemi szerv) kóstolhatnak ott.



A világon a legtöbb szépészeti műtét Dél-Koreában van. Pl. a nők nagyobb szemet csináltatnak maguknak, hogy európaiabbaknak nézzenek ki. A férfiak is nagyon odafigyelnek magukra, a világ férfikozmetikainak 1/4-ét (!) Dél-Koreában adják el.



Magasabbak a dél-koreaiak, mint az északiak, persze a jobb táplálkozás miatt is. (Észak-Koreában 3-ból 1 gyerek alultáplált.)
A déliek 12 évvel tovább élnek, mint az északiak.



Tipikus Dél-Koreában:
a mukbang [mok bang] - evő műsorok. Emberek esznek a YouTube-on, és többmillió ember nézi őket élőben, ahogy esznek.
Nagy üzlet is. Nem YouTube-sztárok, hanem Mukbang-sztárok vannak náluk.

Dél-Koreában amúgy is minden az evés körül mozog. 

Hogy miért nézik? Jó étvágyat csinál. Egyes nők meg azért, mert diétán vannak, és nem ehetnek bizonyos ételeket.
Még éttermekben is mok bangokat néznek.
A nők pl. az édes ételek és gyümölcsök evését szeretik nézni.

Régen családokban ettek. 19 millió koreai háztartásból 27% szingli háztartás. Az elmúlt 20 évben megháromszorozódott a szingli háztartások száma.